Ford Inglaterra tomó “prestada” una idea de VW Argentina

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Ford Inglaterra tomó “prestada” una idea de VW Argentina

Ford Gran Bretaña anunció una idea genial: equipó con neumáticos especiales a un par de pick-ups Ranger, para que sus huellas graben mensajes sobre la

Ford Gran Bretaña anunció una idea genial: equipó con neumáticos especiales a un par de pick-ups Ranger, para que sus huellas graben mensajes sobre la arena, en la playa.

¡Un momento! ¿Acaso esa idea no es ya conocida?

Claro que sí, fue una creación de VW Argentina, que en el verano de 2019 -cuando éramos libres y felices- puso en marcha la campaña “The Sand Ad”, con una Amarok que grababa su nombre al circular por las playas bonaerenses.

Comunicado de prensa de VW Argentina (febrero de 2019)
Amarok gana Lápiz de Oro con “The Sand Ad”

El Lápiz de Oro es un premio organizado por Editorial Dossier en Buenos Aires desde el año 1982. Fue creado por Jeremías “Jerry” Goldenberg como medio para premiar los comerciales en la televisión argentina. Desde ese año los jurados se reúnen para juzgar qué comercial será “Lápiz de Oro”, Plata y Bronce.

La activación de Volkswagen Amarok, “The Sand Ad”, fue elegida como mejor pieza exterior en la categoría Creatividad de Soporte ganando el Lápiz de Oro del año 2019.

“The Sand Ad” se presentó como una original acción mediante la cual se lograron imprimir 100.000 logos por día sin impresora, tinta, ni papel.

El desarrollo de esta propuesta tuvo un enfoque novedoso ya que este año Volkswagen fue generando diversas acciones en esta dirección. Así fue como no sólo Amarok acompañó un parador sustentable en la costa argentina, sino que con esta activación se lograron imprimir millones de logos, sin imprimir una sola hoja de papel.

“Apoyamos este tipo de ideas creativas que no solamente acompañan los pilares de nuestra marca, sino que además son novedosas y disruptivas”, afirma Nicolas Matavos, Brand manager de Vehículos Comerciales de Volkswagen Argentina.

Comunicado de prensa de Ford Inglaterra (agosto de 2020)
Ford Tide Tracks

Ford have commissioned custom tyres that can leave key water safety messages imprinted on stretches of sand as part of a new initiative with the Royal National Lifeboat Institution (RNLI). This activity aims to support the lifesaving charity to educate people on, and raise awareness of key beach safety advice. The custom tyres have been designed to leave 3 key water safety messages in the sand, including ‘float to live’, ‘no inflatables’, and ‘emergency? call 999’.

This comes as new research from Ford reveals that 40% of people who would take an inflatable into the sea in the UK have previously got into difficulty. Over a third of people (38%) also said they’d consider taking a swim alone. And the UK loves a trip to the seaside, with 82% saying they visited the seaside in the last two years. Seaside destinations that are within 2 hours away are a sweet spot, with 63% of people willing to drive for this amount of time to visit the UK seaside. Despite a love for the seaside, only 56% of the UK public know to call 999 and ask for the coastguard if they see somebody fall into open water.

Writing messages in the sand is a long-standing tradition and inspired Ford to create a way of spreading water safety messages quickly across miles of beaches using its vehicles. The custom tyres are made from a mould of each water safety message. The mould creates a rubber tyre sleeve that is wrapped around the Ford Ranger tyre tread and fixed into place permanently.

As people holiday at home this summer, enjoying beaches along the UK coastline the RNLI are asking the public – and parents in particular – to take responsibility for themselves and their families if they choose to visit a beach.

Guy Addington, Regional Water Safety Lead at the RNLI said: “Spending the day at the beach or out on the water is a great way to have fun and stay active but it’s easier than you think to get into trouble. With record temperatures, we’ve seen high numbers of people at UK beaches this summer so it’s imperative that we continue to raise awareness of important water safety messages. We’re delighted that Ford is helping us continue our mission to spread these messages that can help save lives.

It is vital that anyone visiting the coast understands that the beach can be a dangerous environment and you must take responsibility for you and your family this summer. No one ever goes to the coast to be rescued yet RNLI lifeguards rescue 1000’s each year.”

In 2019, RNLI lifeguards aided more than 29,000 people on UK beaches in more than 17,000 incidents, saving a total of 154 lives. They also helped to reunite nearly 1,800 lost children and teenagers with their families and aided 346 people in incidents involving inflatables.

FUENTE; AUTOBLOG.COM.AR 19/08/2020

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